常聽人家說,你適合更好的男人或是下一個男人會更好,可是,究竟什麼才是好男人,什麼才是更好的男人呢?會不會其實大家所說的好男人,只是一個總括而已呢?因為每個人對於好男人的定義是不同的啊!

而我在想,也許不見得是好男人,可是,是要適合的男人吧!因為一個好男人,也許不抽、不賭、不嫖,不過卻不代表他一定是合適的人啊?也許,因為所有的不...不...不,所以他其實是一個所謂的道德清教徒,或是一個無法包容其它不同類型生活的人啊!所以什麼是好男人呢?還是合適、貼心、了解的人比較重要吧!

You deserve a better man.  What does a better man mean? A stable life, a stable job, a stable family, no smoking, no gambling, and no play one night stand? Well, I am not sure how to determine a better man.  Maybe this good man is real good, but just sorry, not for me, because everyone's definitation is different.  I only know, compatiable is more important than such definitations of a better man. 

I have a friend whose husband is a good man if we use this society's definitation.  He doesn't smoke, he has a stable job and income, he goes home straight after work, and he takes care the family.  Yes, he is a good man.  But if you asked my freiend if he is the right one, she would tell you, "no, he is not because we are not compatiable with each other.  We would get divorce long time ago if we didn't have a kid."  Then why married to him?  Because he was a GOOD MAN, under this society's definitation, under parents' expectation.

記得自己的父母,結婚前,我媽是會和朋友去看電影、爬山和喝咖啡的人,而我爸卻是可以在電影院內睡著的人。小時候,我媽常說,嫁給我爸後,這些事就都沒再有機會做了。我媽是那種凡事OK不用太計較,覺得錢夠用知足就好的人;小孩長大就該放手讓他們去走去飛的人。我爸呢,有著我媽有時都受不了的固執及一些情況下的愛面子;對於小孩,他也還是會擔心,不敢放手,直到我媽要他學著放手。個性上,一個緩慢一個急;講話上,一個大聲一個平穩....然而隨著時間的遷移,他們找到彼此的相處。雖然,他們還是沒有去看電影,不過,早上來杯咖啡當早餐卻是稀鬆平常的。現在,週末他們有時也會和朋友相約一起去爬山、打羽球、找好吃的,甚至一起到廟裡去共修。不過他們卻是我覺得很合適彼此的人,因為他們會溝通、會包容、會了解,而且不干預彼此的興趣,反而還發展出共同的興趣。常常開他們的玩笑說,"你們兩個是天註定的,再也找不到更適合彼此的。"

所以我相信,適合的人還是比起所謂的好男人重要。也許有時兩人的合適不是外人所看的那樣,反而就像大家常說的互補,那又何妨呢?互助或是互補都是在互相,不是一人在唱獨角戲不是嗎?

arrow
arrow
    全站熱搜

    AcA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()