未命名-2.jpg

Dear,

How often do you make decision based on the emiotn at the moment?  Have you felt that emotion took much power than your firm words?  Do you know actually it is emotions, not images, lead you to what you want?  Do you know actually your emotions control your reality?

I didn't know that emotions have power over images or the words we speak back then.  I had set my mind and kept thinking and wanting the same thing over and over again.  But still, just nothing happened.  Or, it happened, but not the way I wanted.  I kept asking why the universe didn't response my request.  Where went wrong?  

Then, I saw the quote "Emotion, not images, lead you to what you want".  I completely cleared and understood why the universe didn't response my request.  Cause my emotions shifted time to time, and sometimes my emotions were opposisted from my images or firm words.  In this case, universe responsed to my shifted emotions and started over again.  That was why I couldn't get what I want.

Make an example.  I was so desperatly want to be with a man even we were in a long distance.  I pray, I wrote down firm words, and I pictured the life together.  However, down deep in mind, I was so afraid that he would be in a serious relationship with another woman again then I would be out of the game.  I didn't know why my pray, my words and my pictures just not working till the day I read the quote.  Suddenly, I realized that even I was so desperatly want to be with him, my fear of losing him was too strong to make it come true.  Everytime I felt he was in a relationship, then the anwer was yes.  Universe received my fear instead of my desired then delivered it to me.  That was the day I realized emotions are way too powerful than images.

So, here is another quote I read to end today. "Your subconscious mind reacts based on feelings, not what you tell it directly.  When you feel that you lack something, universe will respond to your feelings, and that's what provided."

親愛的,

你是否有曾在情緒下做決定的時候?你是否有時覺得情緒的力量所造成的影響勝過於你說出的話?你是否知道,事實上,「是情緒,而非腦中的畫面,把你帶到你想要的地方?」「是情緒掌握了你的現實情形」?

我從來不知道情緒的影響力會大於腦中的想像畫面或是我們說出的話。那時的我總認為我已經很清楚的向宇宙一再表明我要什麼,但是為什麼總是等不到我要的結果。有時知道宇宙其實是有回應我的請求,不過卻不是我想要的結果。所以我一再的問,到底是哪裡出錯?為什麼宇宙都不回應我?

直到我看到這句話「是情緒,而非腦中的畫面,把你帶到你想要的地方」,我忽然間領悟到,原來宇宙不是沒有回應我,祂是有回應。但是祂不是回應我嘴所說的請求,而是回應了我的情緒請求。因為對於我想要的事,我的情緒&感覺會隨時間在變動,時好時壞;每次的變動,宇宙就必須重來一次,一再的重來,難怪我一直得不到心中所想。

舉例來說。那時的我非常想要和一個我喜歡的男人在一起,即使我們是屬遠距離關係。我一再的祈求、寫下我的願望,甚至也在心裡描繪兩個人在一起的快樂感覺。我做了所有"吸引力法則"書上教的方法,但是他還是遠遠在天邊。其實我知道,雖然我是如此的渴望這份關係成真,但是在心底深處,我一直害怕著下次的聯絡又聽到他和別的女人在認真交往,然後我就會沒有機會了。不過那時我並不知道這樣的害怕情緒力量,其實遠大於我的祈求和渴望,甚至大於我腦中所描繪的在一起的快樂。直到我看到「是情緒,而非腦中的畫面,把你帶到你想要的地方」這句話的那天。我了解到為什麼他一直遠在天邊?為什麼我每次心裡在想「他是不是又有女朋友」時,得到的回覆都是「YES」(那時還覺得自己怎麼直覺那麼厲害?)。因為事實上,我傳達給宇宙的「害怕」,多過於「祈求及快樂感覺」,所以宇宙回應了我的「害怕」,所以我都會聽到他回「YES,有女朋友」。

在今天結束之前,用另一句話來做結尾:「你的潛意識心態反應其實是根據你的感覺,並不是你說出來的話。當你感覺你缺少了什麼時,宇宙會回應你的感覺,然後將那感覺的東西提供給你」

arrow
arrow
    文章標籤
    吸引力 Law of Attraction
    全站熱搜

    AcA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()